Newsletter, czyli elektroniczny biuletyn rozsyłany za pośrednictwem poczty elektronicznej, to popularny element strategii marketingowych niejednego przedsiębiorcy. Szczególnie chętnie wykorzystują go właściciele sklepów internetowych, gdyż newsletter pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z klientem i umożliwia przedstawienia aktualnej oferty produktowej. Klienci zapisani na newsletter tworzą jednocześnie cenną bazę danych osobowych, z której przedsiębiorca może korzystać dla marketingu bezpośredniego własnych towarów i usług, na co pozwala art. 23 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922), o ile oczywiście dane te zostały uzyskane i są przetwarzane zgodnie z wymogami tej ustawy.

Przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827 z późn. zm.) nakładają na przedsiębiorcę szereg obowiązków informacyjnych. Dla właścicieli sklepów internetowych podstawowe znaczenie ma art. 12, który stanowi, że najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o:

Rozporządzenie Rady (WE) nr 207/2009 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Wersja ujednolicona) (Dz. U. UE. L. z 2009 r. Nr 78, str. 1 z późn. zm.) pozwala na zarejestrowanie unijnego znaku towarowego. Znakiem takim może być jakiekolwiek oznaczenie, które można przedstawić w formie graficznej, w szczególności z wyrazów, łącznie z nazwiskami, rysunków, liter, cyfr, kształtu towarów lub ich opakowań, pod warunkiem że oznaczenia takie umożliwiają odróżnianie towarów lub usług jednego przedsiębiorstwa od towarów lub usług innych przedsiębiorstw.